Peter-Jan Ruiter, medewerker personeelszaken

“De deuren staan hier letterlijk en figuurlijk open”

Na een lange reis door Australië en Nieuw-Zeeland was Peter-Jan Ruiter platzak. Hij had weinig werkervaring en was bereid alles aan te pakken. Via een uitzendbureau kon hij bij Oosterberg aan de slag in het magazijn. Inmiddels werkt Peter-Jan op de afdeling personeelszaken: “Nooit gedacht dat ik later zelf uitzendkrachten zou inhuren!”

Hij is niet de eerste die in het magazijn werkte en doorgroeide. Ook oud-financieel directeur Gerrit van Heuven begon hier ooit zijn carrière. “Bij Oosterberg kijken ze naar iemands mogelijkheden,” geeft Peter-Jan aan. “Ik had een hbo-studie Facilitair Management afgerond maar wist niet wat ik wilde. Toen bij de debiteurenafdeling tijdelijk twee medewerkers uitvielen, werd ik gevraagd om bij te springen. Zo werkte ik ’s middags bij debiteurenbeheer en ’s avonds in het magazijn. Ook kreeg ik facilitaire taken en deed ik opdrachten voor de directie. Daarna vroeg de afdeling P&O om ondersteuning. Ik had er geen kaas van gegeten, maar ga graag met mensen om. Dat hadden ze goed gezien.”

Investering

Door de gevarieerde werkzaamheden kent Peter-Jan bijna iedere medewerker en afdeling, ondanks de flinke groei van Oosterberg. “Er is onder meer geïnvesteerd in een distributiecentrum in Apeldoorn, een warehouse management systeem en dit jaar de mechanisatie. Een mooie professionaliseringsslag! Ook in de kwaliteit van de medewerkers wordt veel geïnvesteerd. Een goede zaak, vind ik.”

Aandacht

Peter-Jan merkt dat dit niet ten koste gaat van de hartelijkheid en betrokkenheid: “Je kan bij iedereen naar binnen lopen, ook bij de directie. Ze besteden veel aandacht en zorg aan de medewerkers. Bij de geboorte van mijn dochter en toen mijn moeder overleed, namen ze de tijd om met me te praten. Er zijn voor de medewerkers, dat is Oosterberg ten voeten uit.”

 

 

 

©2016 Oosterberg BV     |      Website realisatie: Webton.nl