“Wij denken mee bij vragen, maar ook achter de schermen”

De visie van… Rob Egbertsen, Binnendienst Industrie, over meedenken met klanten

maart 19, 2024

Van verkrijgbaarheid en continuïteit tot digitalisering en energiemanagement: in deze serie artikelen vertellen onze industriespecialisten steeds over een specifiek thema. Dit keer deelt Rob Egbertsen, medewerker Binnendienst Industrie, zijn visie op het meedenken met klanten en de verkrijgbaarheid van artikelen. Hij vertelt: “Meedenken met klanten is voor mij en mijn collega’s dagelijkse kost en dat is iets waar ik erg veel plezier aan beleef. We denken hierbij mee als klanten contact met ons opnemen met een vraag of probleem, maar ook onzichtbaar: bijvoorbeeld na het plaatsen van een bestelling in de webshop.”

Als één van onze medewerkers Binnendienst Industrie beantwoordt Rob Egbertsen de vragen van klanten van Oosterberg en gaat hij op zoek naar oplossingen voor problemen waar zij tegenaanlopen. Hij vertelt: “De collega’s van ons Industrieteam hebben veel overleg met elkaar, maar ook met leveranciers. Hierdoor kunnen we klanten bijna in alle gevallen een oplossing bieden met een passend en eerlijk antwoord op hun vraag.”

In de afgelopen jaren waren er regelmatig problemen met de verkrijgbaarheid van producten. “Inmiddels zijn bijna alle artikelen weer goed verkrijgbaar”, stelt Rob. “En we kunnen zelfs artikelen leveren die niet op de webshop staan. In dit geval kunnen klanten via e-mail of telefoon contact met ons opnemen. Vaak kunnen we meteen de juiste informatie geven en het betreffende artikel alsnog leveren.” Naast vragen over de verkrijgbaarheid van producten, krijgt het Industrieteam ook regelmatig vragen over de levertijd hiervan. “Om deze goed te beantwoorden is het belangrijk om ook aan te geven om welk aantal producten het gaat. Vervolgens kunnen wij direct de levertijd en minimale bestelhoeveelheid opvragen.”

Webshop
“Ook wanneer klanten bestellen via onze webshop proberen we zo goed mogelijk met hen mee te denken”, vertelt Rob. “Dit doen we bijvoorbeeld door de orders in de gaten te houden en aan te passen wanneer iets niet praktisch is. Denk bijvoorbeeld aan het leveren van grote kasten. Wij bouwen dan achter de schermen de order om en zorgen ervoor dat de kast rechtstreeks door de leverancier geleverd wordt. Zo verminderen we de kans op schade en is de levering duurzamer door beperking van transport. Een ander voorbeeld zijn bestellingen van 100 meter KNIP-lengte kabel. Deze zetten we om naar ringen van 100 meter. Dit is makkelijker en vooral ook weer duurzamer.”

Ook binnen de webshop omgeving denkt Oosterberg op verschillende vlakken mee, zo blijkt uit de volgende voorbeelden:
– Je kunt in de webshop favoriete winkelwagens maken voor herhaalprojecten.
– De webshop kan gepersonaliseerd worden per gebruiker.
– We laten in de webshop soms meteen een passend alternatief zien van een product dat we op voorraad hebben. Vaak tegen dezelfde prijs, maar van een ander merk.
– Mocht je toch eens onjuiste informatie tegenkomen op onze website, klik dan op het envelopje en omschrijf de fout. Vervolgens wordt dit bericht meteen gedeeld met de juiste afdeling. Zo blijven we de webshop samen verbeteren.

Benieuwd naar de mogelijkheden bij Oosterberg?
Ontdek wat ons industrieteam voor jou kan betekenen! Maak kennis met onze technische specialisten die klaarstaan om je te ondersteunen bij al je industriële uitdagingen.

Ontdek het hier 

Meer weten?
Wil je meer weten van de mogelijkheden bij Oosterberg of heb je ook een vraag? Neem dan rechtstreeks contact op met ons team van specialisten:
E-mail: industrie@oosterberg.nl
Telefoon: 055 – 3695511

Terug naar Algemeen nieuws
©2016 Oosterberg BV     |      Website realisatie: Webton.nl