Oosterberg is vriendelijk, oplossingsgericht en heeft altijd een antwoord
Meindert Engberts van Engberts Elektrotechniek B.V.
Op een vooruitstrevende manier kwalitatief goed werk leveren: dat is het doel van Engberts Elektrotechniek B.V. Het bedrijf doet sinds 2010 zaken met Koninklijke Oosterberg en dat bevalt goed. Eigenaar Meindert Engberts: “Oosterberg levert het complete plaatje. De groothandel werkt oplossingsgericht en is letterlijk én figuurlijk betrokken van inkoop tot en met de financiële administratie.”
Meindert vertelt verder: “In 2008 startte ik Engberts Elektrotechniek als eenmanszaak. Na vijf jaar kwam de eerste medewerker in dienst en inmiddels bestaat ons team uit twaalf man. Onze mensen zijn zelfstandig, verzorgd, enthousiast en vakkundig en samen gaan we voor de hoogste kwaliteit. We lopen voorop als het gaat om digitalisering: onze monteurs werken bijvoorbeeld hun administratie bij op een smartphone of tablet. We werken veel in de zorg, utiliteit, renovatie en luxe woningbouw. Hier voorzien we onze opdrachtgevers en de eindgebruikers van gemak, veiligheid en energiebesparing door onder andere het toepassen van huisautomatisering, camera’s en toegangscontrolesystemen. Om een optimale service te kunnen verlenen lieten we een apart platform bouwen, waarmee niet alleen onze monteurs toegang hebben tot alle documentatie van klanten, maar klanten ook zelf via een qr- of inlogcode bij hun eigen documentatie kunnen. Wij zijn de enige die zo’n platform aanbieden.”
Voor grote en kleine bedrijven
Toen Engberts Elektrotechniek enkele jaren bestond maakte Meindert voor het eerst kennis met Oosterberg. “Toen ik startte als zelfstandig ondernemer, werd ik door verschillende groothandels benaderd”, vertelt Meindert. “Ik weet nog goed dat Jan Rullmann, vestigingsleider van Oosterberg in Alkmaar bij mij langskwam. Ik verwachtte niet veel van het gesprek, maar we hadden direct een goede klik. Oosterberg is er niet alleen voor grote partijen, maar ook voor kleine ondernemers en helpt hen bijvoorbeeld met technische ondersteuning. Dat was en is enorm prettig. De groothandel biedt een goede prijs, kwaliteit en die extra service. Als we een technische vraag hebben, worden we snel en goed geholpen. Of het nu een simpele of een hele ingewikkelde vraag is: de binnendienstmedewerkers zetten hun schouders eronder en gaan ermee aan de slag.”
Betrokken groothandel
Engberts Elektrotechniek bestelt 90% van haar producten bij Oosterberg. “Dat doen we niet voor niets. De medewerkers van de groothandel zijn vriendelijk, oplossingsgericht en hebben altijd een antwoord – en vaak ook heel snel. Ze zijn bovendien geïnteresseerd. Laatst had één van onze monteurs een probleem en toen hij drie weken later bij de vestiging was vroeg een binnendienstmedewerker hoe het hiermee afgelopen was. Die betrokkenheid bij iedere medewerker van ons bedrijf waarderen we enorm. Indien nodig brengt Oosterberg ons ook heel makkelijk in contact met fabrikanten of collega-installateurs. De medewerkers zorgen er hierbij voor dat we direct bij de juiste persoon terecht komen, die vaak vooraf al geïnformeerd is dat we gaan bellen. Dat is heel fijn!”
Prettige levering
Tot slot de levering van producten. “Ook hierover zijn we erg tevreden”, concludeert Meindert. “Oosterberg heeft eigen chauffeurs, die onze medewerkers en manier van werken kennen. Op ons kantoor leggen ze de producten altijd op hiervoor aangewezen plaats. Dat klinkt heel simpel, maar Oosterberg is de enige leverancier die dit doet. Bij een levering op locatie belt de chauffeur vooraf altijd even de leidinggevende monteur. Dat soort kleine dingen maakt het verschil en zorgt ervoor dat wij de samenwerking als heel prettig ervaren.”
Terug naar Vraag onze klanten waarom